mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 13 februari 2019

så var första julklappen klar

 jag sjunger lite snett och vinnt 
men det beror bara på att
jag har fått en punchpralin 
och är lite gran på örat..
så sjunger Bo Senter om sin hund Oden
men jag har inte fått nån pralin i dag
men det blev ett tokigt kort ändå
de var inte alls meningen 

 dag 3
ser att jag sått lite tunt 
men jag får göra bättre nästa omgång

 ja ja kroppen mår SKIT 
men jag måste uppmuntra själen lite
så jag tar och bakar Gakkue
2½ dl ljummen mjölk
½paket jäst 
75 g rumsvarmt smör
1 msk socker
1 tsk salt
6-7 dl mjöl

 låt jäsa på varm plats i en timme


jag delar degen i 9 bitar
blir som lagoma mackor då

 grädda i så varm ung du bara kan åstadkomma på varm plåt

 lunch blev en snabbfixat kålsoppa
var ju vad kylskåpet förmådde
och en nybakad gakku

så blev det vila 
eller rättare sagt sova i 2½ timme

 vi hade soppa kvar sen Nationaldagen
så det blev allt lite Nikkaluokta soppa
och Gakku inte illa så här en tisdag 

 Lennart var på bandy

 och jag gjorde klart filten med luva

tänk att ha en julklapp klar i feb
har nog aldrig hänt 
men nu hände det

1 kommentar:

Ellinor sa...

Du är energisk som ett bi trots att du mår skrutt❤️Applåder och visslingar💐💐💐💐