mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 8 februari 2019

jag vill inte ....

 har haft gröna ärter i blöt under natten

 nu har jag bytt vatten 
sparade blötlägningsvattnet till att vattna blommorna med
lär vara bra
så nu får det koka i 2 timmar

 Då Lennart jobbar blir det inte mycket till lunch
och inte mår jag bra heller 
nudlar med curry
ja ja vet det är massor med palmolja
men nu fanns dom här och att kasta låter ju ännu dummare 
än att äta upp dom

 ligger i soffan hela dagen
sover mest 
kollar lite på recept och kommer 
på detta LEJONMAT
som vi sa, för att få Linus att äta fisk
och det gick bra, han åt flera gånger
men de var nog 20 år sen eller nått
Tror jag ska göra den fisken inge 
nästa vecka eller nått
blev sugen

 ja ni får säga vad ni vill
men GRÖN-ÄRTSTUVNING
är bara så himla gott

nu ska vi se om jag kan få till kapuschongen
har ju inget mönster så det blir till att 
göra ett hittepå 
men det brukar ju gå bra
så varför skulle de inte göra det nu

jag trodde nog det var en förkylning på G
men nu tror jag mer på att det är
SJÖGREN 
som spökar
med ett rejält skov

1 kommentar:

Ellinor sa...

Den där djäkla Sjögren,han skulle stå i skamvrån👎❤️