mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 17 februari 2019

en klassiker från 70 talet

 så var krassen färdig att ätas 
så himla gott och det doftar i hela köket
när Lennart skördar

 såna här enkäter kräver KAFFE
denna om kvinnors hälsa 
har varit med i några år 
MÅNGA om jag börjar tänka efter 

 så var det dax att trotsa kroppen och ta sej ut i civilisationen 


Mycket folk 
och vad ser jag 
andra från höger är ju Roland Andersson 
våran naprapat
ja vi fick en god pratstund senare
men när jag tog kortet såg jag inte att han stod där

många vackra bilder var det

 den här Morkullan gillade jag

då min ork inte är va den borde vara 
uppsökte jag en skön soffa

medan Lennart vandrade vidare

och så kom han med lite fika
och så tog han en sväng till
det fanns ju MASSOR 
med kameror o objektiv och annat lull lull att titta på
och drägla över

 handlade lite på vägen hem

 fixade en veckosallad till Soppköket

 medans potatisbullarna gräddade sej i ugnen

så var det dax att SOVA
jag lovar jag sov i flera timmar
så Lennart fick lov att väcka mej
med kaffe o bulle

70 talat flyttar in

vi hade ingen bacon för den åt vi upp till lunch

Flygande Jakob till kvällen

 Mello kräver popcorn 

i kväll var det ett bra startfällt 
men JonHenrik är ju bara bäst
och han gick vidare så bra

men den här "lilla kissen" från Tibetanska höglandet
säger jag god natt på er

1 kommentar:

Ellinor sa...

Fina bilder att gilla för Lennart och en soffa till dig och sedan en gofika,en ganska bra stund👍Hoppas att du orkar soppköket idag,det är bra för din själ❤️✊️