mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 22 februari 2019

vilken drömm

 vilken soluppgång 
kl är 7 och  jag är vakna

kl 5.45 väcktes jag av Gretel som sjöng och ljudet av kamelklockor.
 I drömmen var jag på Berget i Rättvik
Men när jag var helt vaken låg jag i min säng hemma i stan
vilken besvikelse …. 
ja ja nu är jag vaken i alla fall

 det har vist snöat lite
på framrutan låg ett lätt snötäcke

så var det dax för tandläkaren
han gjorde vad han kunde
en tand som är ett lapptäcke 
Nu har jag en tand av bara komposit
håller så länge det håller
 skulle kosta 1495 men jag betalade 1050
inte så illa Det tackar jag för

JAG VET ATT JAG HAR FULA TÄNDER
men det beror på att jag är så torr i munnen 
p.g.a Sjögren sånt är livet

ut till Erikslund för att snacka med killarna på 3

 men då klockan inte var 10 började vi med en fika
jag fick i alla fall dricka
men äta fick jag vänta med i två timmar

 Lennart är på skoaffär.... jag sitter i fåtöljen i hörnet
och så killarna på TRE
fniss fniss
jag ringde tre här i veckan och skulle ändra ett bredband
och kvinnan sa att du borde ha nått som hette 3säkerhet
på våra abonnemang Då vi har bakide i mobilen
ja de lät ju vettigt ...49 kr i månade för oss båda
fick ett mail och en länk som man skulle klicka på 
och komma igång...
lätt som en plätt
eller NEJ
det funkade inte
så in till våra hjälpare på 3 butiken
Han bara tittade på mej och sa
VARFÖR SKA DU HA DET
du har ju redan säkerhet i mobilen
jag avslutar de här  
för du behöver inte det 
Få se nu om jag kommer att få betala 49Kr
eller om han lyckades

 dagens lunch stuvad potatis o isterband

 nu ska de fixas

 ett hål i sleven

 så den inte behöver ligga i den VARMA lådan
under spisen ...tror inte den mår bra där

här får en köttfärssås puttra en timme 
eller det blev nog nästan två

 det har varit Skidor på tv i dag

 "riktig" köttfärssås är ju så himla gott

                                klicka här för lite mer kvällsläsning ... om Sjögern den buffeln

1 kommentar:

Ellinor sa...

Du är kanonduktig hos tandläkaren,liiiite billigare blev det iaf❤️