mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 20 februari 2019

ALL hjärtas dag present

 Men titta här 
hur kan de vara möjligt

 och snödropparna är på väg upp efter husväggen

 Tänk jag har väl gått här många gånger
och aldrig tänkt på dessa två träd
dom är så vackra där dom står
och liksom stöttar varandra

ser dock  inte så märkvärdigt ut på bilden

 tog en promenad å "andra" hållet 
ville liksom gå lite längre
Fick bli en kaffe och en surdegsfralla
Fereshten
(gamla Malmen)

 HUM trodde den skulle ha lite substans
men den var då bara degig
bra då vet jag det till nästa gång
skulle tagit en liten kaka i stället


 att leka med vatten är ju så himla kul
passade på lite efter vägen
 och ledde bort det från cykel/gångbanan
gjorde en rännil till parkeringen i stället
fniss fniss

han lagom hem så började det regna

 en ½ burk med kokosmjölk i kylen
får fixar lite med den

 
fick bli korv stroganoff med asiatisk stuk

de här är så skönt
Lennart tittar på lite TV och jag vilar i soffan


 föll för frestelsen när jag var ute på promenad
även dessa fick följa med hem

 på eftermiddagen fick jag en försenad
alla hjärtans present spännande värre

HURRA HURRA  
titta vad jag fick
kniven till kvarnen som vi hade bort när vi tog rätt på grisen
Lennart har efter mycket fixande och trixande köpt en ny
var inte det lättaste tydligen 
men nu har jag en i alla fall 
och lovar att vara jätterädd om den 
Min älskade gubbe kan han

3 kommentarer:

Berith sa...

Var hittade du raketost?

Ellinot sa...

Denna Lennart..alltid lika underbar❤️❤️❤️

Anonym sa...

Raketost - har jag inte sett sen jag var barn!! :)

Marie i Skara