mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 10 februari 2019

NEJ NEJ nu blev det helt FEL

 började dagen med att storhandla på 
COOP vid Röda Torget
inte så mycket folk där
sen blev det fika hos 
Brynolf bagare
en macka från i går
jag åt upp överdelen o pålägget
Varför ska bröd vara så "degigt"?

Lennart tog en liten semla
han sa att den var mycket god
och jag tror honom

in på plantagen och köpte tulpaner
det är ju ändå helg

 i morgon skulle det bli ärtsoppa på soppköket
kokade en sats hade blötlagda i frysen
+ några lådor fryst soppa
SKULLE SMAKAT PÅ DOM FRYSTA
jag gjorde inte det
hällde bara i dom 
och någon var sur/härsken
förstörde hela soppkoket

så kom Västerås Tidning
MEN va nu då
den heter Ena-Håbo tidning
FEL DISTRIKT helt enkelt 

 ja ja ärtsoppan är urhäld och kastrullen diskad
gör en djupdykning och ser vad som finns

fick till en soppa i alla fall

 men nu blir det kaffe
och Singoalla med lakrits o hallon

 tänkte få till en veckosallad oxå

tur man har maskiner som 
skivar o river
behöver ju nästan inte göra nått själv

köpte "korv" med brunabönor i dag
2 st för 15:- 
och en räcker gott o väl till ett mål åt Lennart och mej
här med STORA köttbullar på glad kossa 

blev så sugen på KRASSE 
passade på att köpa två påsar när vi var på Plantagen


så var det MELLO
programledarna är 
RENA KATASTROFEN

men den här tjejen 
hade en bra låt
och en snygg dräkt
ett 💗 till henne

nu tar jag min onda kropp och lägger mej och läser
en stund innan JB anländer 
har dock sovit flera timmar i dag
men det kommer inte bli nått problem att somna
Men jag vet att jag vaknar MÅNGA gånger i natt
och kan inte andas för att mun o luftstrupe torkat igen
Men men det blir väl bättre om några dagar eller veckor
ha det bra nu kära läsare 

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Tur att du kan trolls när det blev tokigt med ärtsoppan👏Hoppas att detta skov ger med sig snart,det är inte skoj att må skräp😢Ha en fin dag på soppköket,själen mår iaf bra av det🍀🍀🍀kram

Berith sa...

Tur att du är påhittig o fixade en ny soppa! Fortsätt krya på dig 💕