mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 2 februari 2019

ett samtal och jag blev SÅ GLAD

 ja då är det redan februari
en kort liten månad 
som  nu är redo
att fyllas
med
TREVLIGHETER

började dagen med 
HELT GALET VÄRDELÖST BRÖDBAKANDE
blev som ingenting
men va gör det tar fram lite bröd ur frysen
fniss fniss

så kom Per Andersson med två plattor ägg
ska bli till rulltårta o stekta ägg till pölsan
som serveras på söndag på soppköket

 fyra rulltårtor blev det


 Mohamad Schumann 
övertandläkren på speciallistbettfysiologen
(vissa titlar är långa)
Den här mannen ringde mej idag
ja han skulle ju det
Han ringde och hörde hur det gått med Naroxen tabletterna
och det hade de ju inte gjort...
fick ju kramp i gallgångarna av dom
Vi pratade lite om bettskena och värktabletter
han vill att jag ska ha en 
HÅRT bettskena
jag har en mjuk
så han ville att jag skulle komma den 11 feb.
Min första fråga var då
VAD KOSTER DET?
han svarar då;
Jag flyttar över dej till 
sjukvårdstaxa 
så det kostar bara 280:- och inte 2500:-
Det går och få till det 
TACK SNÄLLA Docktorn


nudlar är oxå mat sägs det

i kväll ska det blir pizza är tanken

 en tomatsås får puttra

 en deg får jäsa
hade ju kvar ½ paket jäst 
från nattens misslyckade bak
och kan säga att det var inget fel på jästen

 köttfärs med Taco- krydda

 och lite svamp

 hade lite paprika 
några tomater
lite getost
½ påse med riven mozzarella

SM veckan på TV
hur i hela fridens dag kan man hantera 
en cykel på detta vis

så var den klar...
då vi bara är två som ska äta 
får vi en bit i morgon oxå 

fredagsmys framför TV
på spåret o Skavland

våran älskade dotter går barfota
på sitt älskade Malta
och här vräker snön ner


så var den klar...ska levereras på söndag

3 kommentarer:

Ellinor sa...

Mycket fin doktor👍❤️

Dennis sa...

Jag måste göra tacokryddad köttfärs någon dag =)

Berith sa...

Varifrån får du all energi?