mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 3 februari 2019

jag har fyndat ...15;-

 Började dagen med att gallra i garderoben
åkte sen till Stadsmissionen med fem kassar och lite löst
skulle gå in och titta på en "ny" lampa till köksfönstret
men ½ Västerås var där så det fanns ingen parkeringsplats
till oss

 så vi åkte till Läkarmissionen i stället
mycket folk där oxå 

 trevlig gammeljazz 
av gammelgubbar

och en hederlig gammelslev för 15kr
fanns dock ingen lampa som vi ville ha

hem och fixa lite lunch
kokt korv o pepparotssås
tänk att jag gillar de gamla hederliga

 så ÄNTLIGEN upp med lite ljusare gardiner


 fortsätter på Gammelspåret
kokar korngryn

 fräser lite lök

 i med malen gris
och en bit paté sen i julas
och vipps en kastrull full med pölsa
tycker patén tog över lite i smak
ja ja nu är det gjort
så nu får det vara

 och en laddning potatisar som ska röras i i morgon

 ser ut som fruktsallad
men är en pizzasallad
fniss fniss

 blev allt pizza kvar i går 
så den får duga i dag oxå 

 pizza popcorn vin o mello

nu har jag snart inget garn kvar här hemma
tar med den upp till stugan och fortsätter
för där vet jag att det finns en hel del snuttar
Det ska ju inte bli en bäbisfilt
utan en "nästantonåringfilt" 
så den bör ju vara rätt stor

1 kommentar:

Ellinor sa...

Pölsan kommer att bli succe👏👏👏