mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 5 februari 2019

man blir påverkad av reklamen

 färgen blir lite dramatisk 
när man tar kort rätt mot den uppgående solen

 skottat sandat och -10°

 måndagsmöte på Hjärtpunkten

 när jag var liten och morfar hade hand om 
lekparken i Böseberg
plockades gungorna ner på vintern
rutschbanan ställdes in i brandsjulet
likaså gunghästarna
men det var då det på 50 talet


 NU är pizzan slut 
eller nej 
Lennart fick den sista biten till 3 kaffet
när han kom hem från Kolbäck

 men blir påverkad av reklamen
den där när kvinnan sitter och äter Sushi
och manen kommer med sin matlåda och ska värma i mikron
gjorde att jag bara MÅSTE ha fisk o ägg

men va trött jag blir på 
DÅLIG POTATIS
nu var de länge sej jag åt en riktigt god potatis
förra sommaren måtte varit ett skitår för våra älskade knölar

1 kommentar:

Ellinor sa...

Inte ens min hemodlade potatis blev bra i höstas😢Bra potatis har blivit en bristvara,allt ska odlas så fort fort och potatisen smakar inte bra.Saknar god potatis!Kram