mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 16 februari 2019

blöta fötter och dåligt mjöl

hade ½ paket jäst i skåpet 
de får ju inte förfaras
då det är kalljästa så får jag grädda i kväll

 I dag bestämde jag mej jag ska MÅSTE ta en promenad

 och den första jag möter är koltrasten 
så vacker 

 men det var oxå översvämning på cykel o gång vägen
det är minst 20 cm djupt och knölig is på sidorna 
tur att jag har stora hjul på Carl-Oskar
mötte en kvinna med små hjul på sin rullator
hon fick vända ...

 gick inte långt bara runt kvarteret
men man ska börja någonstans
och så passade jag på att gå in på 
stentorpets loppis när jag i alla fall gick förbi

Löjligt slut när jag kom hem

 bruna bönor o korv till lunch

 och Lejonmat med ris till kvällen

blev inte nöjd med bullarna ...
nu tror jag att jag läst problemet
med att mina jäsdegar inte vill
det var den billigaste mjölsorten på City Gross
läste att det var flera som fått sämre resultat med favorit vetemjöl
jag hade tänkt 
mjöl som mjöl
men de är nog skillnad ändå

1 kommentar:

Ellinor sa...

Visste inte att det ar skillnad på mjöl,varje dag lär jag mig något nytt👍Skönt med promenad👏👏👏kram