mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 3 november 2020

100 små och 1 stor


Packar CarlOskar och går till
Skiljebo centrum




Det BLÅSER mer än måttligt


att sticka tå upp när man inte kan
är inte lätt 


men skam den som ger sej
HURRA HURRA 
hon fyller dessutom år i dag


inte vet jag vad de är
men dom har grävt stora hål 
framför husen på Odensvigatan
nått  har dom uppenbarligen fixat


Lennart var till Frösvi 


MÅNGA små söta Steglitser


och en havsörn fick bli dagens "fångst"


jag fixade en korv låda
skar korven i skivor
hade på lite senap, purjolök, tomat
gjorde en sås på vispgrädde och ketchup
och hällde över sen ett lager med gratängost
och in i ugnen


några gamla potatisar fick sätt livet till 


ja men hur gott blev inte de här


nu ska jag läsa ut boken
och sova en skvätt eller två


Men de här är ju spännande
jag ska få paket
🎃
från Malexander 


ja ja vi ska ju ha mat i kväll oxå
krossad potatis är en favorit


lite omväxling i sockstickandet
nu blir det en toffla

tittade på 5 åringarna och barnmorskorna
tänk att man blir så snorig av vissa program




















1 kommentar:

Ellinor sa...

Jag gillar att jag lär mig fågelnamn här,mycket roligare en att leta i fågelboken🙏