mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 29 november 2020

sista dagen på året....

jo de är sant 
sista dagen på kyrkoåret
i morgon är det 1 advent
och ett nytt år i kyrkan börjar
och i rabatten blommar det


en hederlig bondomelett till lunch


har blivit ägare av ett rum med garn
helt galet 

nu ska de "bara" packas och flyttas
till vår lägenhet


inte lätt att härbärgera allt


ja då bar nästa allt flyttat får bli mer i morgon


undrar om detta är till stickmaskin 
det är tunt i alla händelser



varma mackor är gott
en med falukorv och en med julskinka
och en klick rödbetssallad
(jag behöver de för jag är lite hård i magen..
ni som vet ni vet)


börjat titta i en kasse 
kommer att sortera allt garn
sen skänka en del och sälja en del
till förmån för barncancerfonden
då förre ägaren mist ett barn i cancer
men nu ska jag ändå stick lite på Emils tröja



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Oj,vilken fantastisk gåva🙏Nu jäklar får du sticka😂🤗