mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 5 november 2020

DYSTERKVIST



Månen lyser på mej genom köksfönstret
kl är strax efter 6
och i USA är det ovist i valet


ska ta mej ann lite grönsaker


12 paprikor o 6 lökar
hacka fint och häll på kokande vatten i 10 min
häll bort vattnet och tillsätt 
en helt vanlig 1-2-3 lag
och koka i 20 min


medans de kokar fixar jag en veckosallad


det blir inte mycket kvar när det kokar
men gott blir det
"Gubbarna" på soppköket 
älskar inläggningar


på tal om Soppköket
jag är OROLIG känner mej MAKTLÖS
hur ska vi göra 

MÅSTE VI STÄNGA

känner att vi inte kan hålla avstånd
till varandra vi volontärer
det är trångt bakom bardisken
där vi står och jobbar
och det blir många människor i liten lokal dessutom
som sagt jag är 
OROLIG  

det ökar nu
jag är rädd kan jag lugnt säga 


kokt potatis o kött från förr
+ grädde och riven ost



tänk att rester kan smaka himmelskt


en låda gott o blandat 
ska levereras till Kia


stuvade makaroner och stekt falukorv



då är det struttillverkning 


där tog degen/garnet slut 
blev i alla fall nästan 5 
den sista blev lite liten


känner mej som 
Dysterkvist

VET INTE HUR JAG/VI 
SKA GÖRA 
MED SOPPKÖKET

och inte vet jag hur det går i de amerikanska valet  heller
de kan ju jag inte påverka men ändå



 



2 kommentarer:

Ellinor sa...

Det är svårt att hålla modet nu och när det hotar samhällets svaga gör det riktigt riktigt ont men vi måste tänka lite på oss själva😒Detta virus är inte att leka med och vi vill ju inte bli instängda men vem tänker på dom stackars hemlösa,dom har väl också rätt till ett liv...tröstekram

Unknown sa...

Förstår att ditt hjärta klappar för dessa behövande, finns det möjlighet att ha någon enklare utspisning utanför, men du måste ju vara rädd om dig, kram Gudrun