mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 24 november 2020

Bilen fick brev


jag skulle vilja gå till frissan
men jag avstår ändå
Mormor hade ofta huckle
undrar om det är nått att ta efter??


Lilla blå har fått brev......
hen har nått litet fel på spännet till säkerhetsbältet
Lennart får åka till Bilia och beställa tid för 
att fixa till det hela
KAN JU VARA LIVSFARLIGT


Lennart far till Stallarholmen
packar väskan
jobbarkläder
duschhylla o bågsåg
(eller heter det bågfil?)
kaffemuggar o soppskålar
kaffe och kaka
och så köttfärssoppan


på förekommen anledning
här kommer "receptet"

fräs köttfärs, här är det älg
hacka lök, morötter, palsternacka,
vitkål, paprika i inte allt för små bitar
fräs allt en liten stund
en stor "klutt" tomatpuré
och lite Dijonsenap  
tillsätt krossade tomater
och några lagerblad
jag häller på lite soya
på med  buljong och låt koka
smaka av med salt



fick den här bilden från Linus
med texten 
Bästa Morfar  


nu blir väggarna grå/grå



själv syr jag gardiner till köket


så bra det blev
gardiner från second hand för en tjuga


en stor till "grabbarna" i morgon
en lite till oss i kväll


Broccoli, pasta, köttfärssås
 och så toppade jag med ostsås 
men hur gott blev inte de då 



Annaeva ringde och ville ha bild på Olas bok
Bok nr 2 är nu klar ....
 blir spännande har ju väntat på en fortsättning

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Har Röda korsets Kupan jättenära mig,ett fantastiskt ställe,rent,fräscht och jättemysigt👍🙏🤗