mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 2 november 2020

men KÄRLEKEN i centrum


KÄRLEKSPÄRLAN i centrum 


nu är klockan snart 13 och vi kan öppna dörren


det ligger lakan på sofforna
och glas och vattenflaskor på borden


Omar ser till att alla spritar händerna
innan dom får mat


Taina o Jacqueline
dagens smörgåsnissar 


Soppan är varm 
en linssoppa som Rim o Micke kom med


och så pölsan jag kokat


Rim hade även stekt en massa ägg


vad vore pölsa utan rödbettor
och så en tomatröra jag kokat
med tomater från Heleena i Irsta


ja men gillar man pölsa så gör man
och de gick åt fort ska jag säga
8-10 liter pölsa .... SLUT


det hade varit fest på Intiman på lördag kväll
och vi fick MASSOR med goda kakor
lite tog vi idag 
Men vi sparade till Fars dag 
tanken var att jag skulle bakat till nästa söndag
men jag tror rakt jag avstår




vi tände ljus för dom som inte finns hos oss längre
det är ju i alla fall 
Allhelgonahelgen



allt roligt har ett slut
Taina dammsuger


Jacqueline fick äran att torka golv 


men brukar ju hitta städpeng
jag hittade en partyhatt

 Trött o ont men lycklig
efter en mycket bra dag på soppköket
lägger mej och läser o sover
en timme eller två 


det blir TV och stickning
Stellars sockor klara


ja så var ALLA  barnsockorna klara


köpte rosor på Lidel i går
så fina 

 all kärlek till dej som läser 
du får gärna skriva en rad 
jag ser ju att det är många som läser min blogg
KRAM på ER



1 kommentar:

Ellinor sa...

Kärlek till dig,jag blir lycklig av att se vad ni gör för samhällets svaga❤️👍💐