mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 21 november 2020

ORO helt i onödan ... men men sådan är jag

lilla Blå har fått vinterhjulen på
men vet ju aldrig när det blir vinter
eller om det blir vinter 

när Lennart kom hem 
hade han köpt tulpaner till mej
för att jag mår 💩


fixar lite med en köttfärssoppa



ja så ska jag till tandläkaren
han ska sätta fast två kronor på två kindtänder
och jag är 💩 rädd
bara för att jag inte vet hur de går till
fånigt värre 
men så är det


ett tomt väntrum
men jag fick ändå ett eget
tycker deras markering är rätt snoffig
dom ett julpaket


lätt som en plätt
nu har jag alla tuggtänder på höger sida
de var ju LÄNGE sen
och STATEN betalade 5385 kr inte illa


medans jag satt hos tandläkaren
var Lennart och kollade gamla cementstationen
eller mera det som var kvar av den


lite flygplanskonst




snabba ryck hade 60 minuters tandläkartid
tog 30 Så jag fick ringa till Lennart 
jag kunde sitta här och har full kom på när han kom


men ÄNTLIGEN fick jag tag i Amirs pizzakit


ringde till bibblan 
och undrande om dom kunde fixa en kasse 
julböcker åt mej ... dom fick bestämma vad
och ja de är klart dom fixade
så när jag kom till bibblan ringde jag 
och dom kom ut med böckerna
SERVICE
på hög nivå


en färdig gryta många härliga portioner
till min frys och till grabbarna i Stallarholmen


Lennart tog cykeln bort till Bjurhovda centrum


det brann ju där ett par gånger
och nu ska hela rasket rivas
vilket inte är en dag för tidigt




första ljusstakarna i fönstren hos grannarna
så mysigt


ja men det blev en korvpizza till kvällen


så har jag känt mej hela dagen
den som vet den vet
att när kroppen har varit stressad/rädd
så tar det en dag att komma tillbaka till livet
så är det med Sjögrens syndrom




 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Skönt att det gick bra hos tandläkaren,klart att du blir extra trött av den anspänningen!Skäm bort dig idag och njut av tulpaner och Lennart❤️