mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 8 november 2020

Då blir det flytt för somliga



börjar dagen med kloklippnng
på min man
han har så OTROLIGT dåliga naglar
hårda och tjocka och växer som dom vill
men med sax o fil och lite nagelolja 
får jag nästan till det


så packar vi väskan med lite värme


Stella blev i glad åt sina lila sockor
och Bettan tyckte nog oxå om 
sina pippistrumpor


tog en sväng förbi Yarn o Garn
för att köpa tippar till kabeln
så jag kan sticka Thyra o Emils tröjor
och vilka häftiga 
varje färgmarkering är 2 cm 


stuvad potatis o isterband
hur gott är inte det 
(½ korv blev det till mej)


ja men den här token då
har nästan inte blommat på hela sommaren
nu när jag tog in den fick den fart


ja ja den får väll stå där och blomma då
inte nänns jag gömma den för vintern


letade efter Amirs färska pizzabotten 
på COOP vid röda torget
men inte då .... fick bli den här
har aldrig provat


skåprensning
kyckling tikkamasala  i jordnötter på halva
korv o potatis på den andra halvan


helt perfekt


så har jag börjat med tröjan till Thyra

 

så var valet i USA "klart"
Biden flyttar in i vita huset och Tramp flyttar ut
men jag tror inte "Trumpen" ger sej så lätt
nu kommer han att bråka om valfusk
och ett och annat tok
han är ju som en trotsig tonåring

1 kommentar:

Ellinor sa...

Den där Trumpen roar oss alla,bort bort bort✊️😂