mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 26 november 2020

lite adventsbak ...




vist vågar man fika här ?


det var inte många fler inne på City Gross


helt själva.......


köpte sylta 
men glömde rödbetor 
som tur var fanns det 6 bitar i burken
så vi fick i alla fall lite
nu står det på listan till nästa handling


när jag vilade var Lennart och kollade i hamnen
och den fortsatta rivningen av
betongstationen





när det är två gurkor för en slår jag till
pressgurka är ju alltid gott


så där nu är dom hyvlade och lite saltade
får ligga i press i 30 min


1 dl vatten
2 msk 12% ättika
2 msk socker
vitpeppar o persilja


och så i med gurkan rör om 
och låt stå ett tag


lite bak inför söndagens Advent 


tanken var lussebullar
MEN
fick inte till degen "rullvänlig" till små kusar
så de fick bli så här


bullar fyllda med mandelmassa o apelsin



fiskbullar i hummersås



köpte batterier så nu lyser stjärnan 






1 kommentar:

Ellinor sa...

Saffransbullar blir det nog i helgen men en mjuk kaka blev det igår👍Smakade en bit och den var godkänd.Lycka till hos tandläkaren 🍀🤗