mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 6 november 2020

Att fatta SVÅRA BESLUT

 




men vad gör dom?
nått är det utanför tvättstugan
ja ja får se när dom blir klara vad det vart
en parkering kanhända...



men sen blev det tvärstopp i hjärnan
jag mindes inte koden till tvättstugan
de är ju lägenhetsnumret
helt borta 
tog FLERA försök 
och jag tänkte att nu blir ja väll 
avstängd ... men efter 5 min kom jag på 
hade slutat nr med 18 skulle ju vara 28



ja ja jag kom in och det fanns 
två maskiner lediga
gick ju på vinst o förlust liksom


skulle tova vantar o tofflorna


det händer en del i tvättmaskinen


från35 cm till 26cm




ur led är tiden
när kaprifolen blommar i november



ensam lunch
stekt blomkålsris med ägg
ser inte så gott ut men de var det


har tagit ett av dom svåraste besluten på länge
Björn, Lennart och jag beslutade att 
stänga 
Västerås Soppkök

svider i hjärtat👎💔

men vad ska vi göra??
Lyssnade senare på dagen på Folkhälsomyndigheten
och jag förstår att vi gjorde ett 
RÄTT BESLUT
men de hindrar ju inte att jag har ont i magen

vi ska i alla fall ha öppet nu på söndag
FARS DAG
men från den 15 nov är det stängt 
tillsvidare 



hade några äpplen som sätt sina bästa dagar
och fått en del bruna fläckar
fick bli lite äppelkompott 



får säga att detta var en bra produkt
god o lättvispad


två pannkakor lite kompott o grädde
härligt 


glassarna börjar ta form
nu är det bara den med citron o choklad kvar
(kan bero på att jag tror det är en läskig smakkombo)


jag har fortfarande ont i magen efter beslutet
men att höra folkhälsan prata på aktuellt
så känns det i alla fall som det är ett rätt beslut
Får intala mej 
att det är inte jag som sviker och är boven i dramat
det är corona som är boven i dramat




1 kommentar:

Ellinor sa...

Min kaprifol blommar också,konstiga tider.Självklart är det inte ditt fel att ni stänger!Det är ett klokt beslut men det gör ont att samhällets svaga ska bli ännu mer utsatta.Nu håller vi ut,ihop och hoppas på bättre tider snart✊️