mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 28 november 2020

nästan klar


så kom vattnet åter
de är ju alltid en fördel
och så tacksam jag är för 
värme, vatten och tak över huvudet


men underbara bibblan 
nu hade "stora" bibblan fixat en 
take awey kasse till mej
bara att hämta 
inte behöva knappa på datorn 
utan BARA ATT HÄMTA
lånat o klart 


en sväng förbi återbruket med en del karogner
och annat skräp


en klassiker
stekt fläsk o löksås


efter vila 
kaffe o pepparkakor med grönmögelost
så himla gott
och Annas pepparkakor är ju bäst


det är ju början på Adventshelgen
så risgrynsgröt blev det
jag fixade den i ugnen
så  himla smidigt
koka ris o vatten på spisen i 10 min 
häll på mjölken och låt de koka upp
SEN skjuts in i ugnen 100°
i två timmar
ingen passning där inte
den bara stod där och blev färdig 


Emils tröja ... nu är det bara ärmarna kvar



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Det är verkligen lycka att ha vatten.I husbilen blir det väldigt tydligt hur mycket vatten jag använder,det gäller hela tiden att tänka,att återanvänta och ha extradunk,vill fyller så fort vi har möjlighet men jag erkänner att när jag kommer hem så är det helt underbart att kunna göra saker i rinnande vatten....fast jag har blivit mer medveten och försöker verkligen att tänka mig för.Däremot kan jag stå i duschen och bara njuta av varmt vatten👍