mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 14 november 2020

bortdomnad tunga...


när Lennart fyllde 70 fick han den här blomman 
i en liten grupp av sin kusin Ulla
den har växt och nu är det oxå på gång att blomma


tror jag blir sittande här idag
en stund i alla fall
Lennart jobbar på förmiddagen
 jo jag städade kylen oxå 


värmde lite av köttgrytan igen
så himla gott med potatisen i såsen


kl 15 fick i vi hämta våra matkassar


passade på att ta en sväng in på apoteket
och fixade en munskölj
kan säga att den var stark
helt bortdomnad på tungan
ja ja då ska den väll vara elak mot
"baciller" oxå då 
vill ju inte ha infektion i munnen
nu när tandläkaren rotar runt


vi fortsätter med rester
uppvärmd pannkaka med yoghurt o sylt


så var Hannahs sockor klara 25cm garn kvar
bara att fästa nu då


Thyras tröja tar form
tycker den blir stor 
men bättre det ungen växer ju 
att sticka mönster när man stickar fram och åter
är inte min grej
men det går
aviga varvet är pest 


vi behöver en ny hylla och de behövde
Linus o Robin oxå 
ja dom behövde en hylla hade ju ingen 
så jag beställde två i kväll
från Jotex 

 

Inga kommentarer: