mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 15 november 2020

Nostalgi och underlig mus


Dagen börjar som sej bör en lördag
MELODIKRYSS o stickning

i en nostalgigrupp på FB
började vi tala om mjölkflaskor i glas


jag har en tumme som var perfekt att öppna
det där lilla aluminium locket med
man bara tryckte till


men det fanns ju en plastgrej att öppna med
men då både mamma och jag hade 
skomakartumme behövde vi inte sån 
jag försökte rita en och letade som en galning
på nätet efter en bild
då det var fler som inte viste vad jag menade 


och så kom då bilden
förstod ju att den måste ligga i någons låda och skräpa


så var det dax för lunch



kålpudding med tillbehör


Lennart har städat förrådet
och hittade den här.... 




blev lite sugen på nått gott


saffransbollar
eller är det kinesbollar
aja baja nu blev kinesen kränkt 


hemmapizza kassler och potatis och lite till


avslutade kvällen med kunskapskanalen på TV
ja de är ju lördag och då brukar det vara så
ett program om Bajkalsjön o Kaspiska havet
och då dök den här lilla gynnaren upp
en springmus
ser ju ut som den har fågelben
och rör sej som en känguru
och har JÄTTE lång svans
helt galet


 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Knasmus😂