mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 22 november 2020

Raj-Raj

tidig morgon på stan kl är inte mer än strax efter 9
så vi vågar oss ner en sväng
vinterljusen har tänts idag
(foto Sune Eriksson, taget på kvällen)


Bageri April öppnar tidigt
och vi får vårt bröd och morgonfika



Lennart lyxade med en bulle 
jag avstod


som sagt vi köpte ett bröd
enkornsbröd hette det


när man är ute i tid hinner man handla 
innan andra kommer på samma ide 


lite julklapper 


hårschampo fick det oxå bli
sånt lila 
som göra att mitt gråa hår inte ser gult o smutsigt ut


dagens lunch blev resterna från igår
och jag får säga att den pizzabotten var nästan ännu godare idag 


ja men lite baka då



blir bra för Lennart att ta med några bitar 
på måndag när han ska till 
"grabbarna"


härligt köttfärssoppa och de goda brödet


jag ser slutet på Thyras tröja


kvällen avslutades rätt bra
kunskapskanalen på TV
baconchips och lite vin 

 

 






1 kommentar:

Ellinor sa...

Böcker är världens bästa julklappar för den som läser är aldrig ensam👍