mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 27 november 2020

tandläkaren x 2




8,10 har jag tandläkartid
eget väntrum som alltid
9.20 kom jag ut

ja de är inte jag
MEN 
jag fick en sån här gummi bit i munnen 
så jag inte behövde gapa "själv"
utan kunde slappna av 
toppengrej får jag säga


och ja de är inte jag de här heller
men jag hade ett sånt plastskynke för munnen


alla röda ska fixas

och dom gröna är fixade

det går framåt i dag var det 
34an som blev rotfylld
men den ska ju få en krona senare
70 minuter i stolen blev det idag
nästa tandläkartid är 12 dec 8.30
och då blir det 120 min i stolen
och fix med "alla" i underkäken


jag betalade 1266kr
och staten betalade 2928:-
de tackar jag för


Lennart tog en sväng på stan 
medans jag låg i tandläkerstolen





bedövad och lite svårt att äta även två timmar senare
det svåra var ju att smaksätta soppan
tungan är ju bedövad
så ingen smak där inte


men när bedövningen släppt
kände jag att tanden var lite för hög



ringde och fick komma nästan på en gång
ett slip så var det fixat


så där nu är bedövningen helt borta
och jag känner smak igen


lite hitte på till kvällen
steket tärnad falukorv o gul lök
och la i botten
kokte blomkål (nästan färdig) och la över



hällde på en ostsås kryddad med muskot
och toppade med riven ost o panko


in i ugnen tills den fått fin färg


så gott de blev 



lite kvällsmys


men inte var den så god som Amirs pizzabotten
med egen fyllning
men vi räddade ändå pizzan från soppåsen
och de får man vara glad åt 


men va nu INGET vatten



men vi har ju varmvatten om än lite svagt tryck
men inget kallvatten 

ALLTSÅ
 INGET VATTEN I TOAN


men man kan ju alltid spola med hink







1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Du är jätteduktig hos tandläkaren👏och ibland känns det bra att betalat skatt👍Kram