mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 23 augusti 2022

en fin dag.....men kall


Hedda jobbar som kontrollant av paket


nu äntligen fick vi adressen så jag kan
sända Glorias kofta 
ett märkligt land 
folk har ju ingen adress⁉


stekt fläsk o löksås hur gott är  inte det?

hittade ett recept på nätet
med vitkål lök o potatis


börjar grädda den innan vi åker till
byn och trädgårdssällskapet
så är den nästan klar när vi kommer hem


en kylig men trevlig kväll
här  i Simons trädgård





Irene i full färd med att gräva upp lite växter
hemma hos Marielle som var nästa stopp 
på kvällen


här ligger nu det som växtvännerna tar med sej hem
och Marielle blev av med lite hon inte skulle ha kavar


en kaffe på macken för att tina upp
tog en hasselnötskaffe
det var inte min grej får jag säga
SÅ SÖT


hem och värma klart gratängen
får säga att den blev MESIG i SMAKEN


bra att virka filt 
när man fryser





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Återigen så är landet långt.Hörde på Tv igår att hösten kommit till Tärnaby och jag tänkte att dom för sjutton inte ens haft sommar🙈Detta att inte ha en adress måste ju bli väldigt knepigt,lyckos Gloria som har er🤗