mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 21 augusti 2022

heldag med REGN = 27mm


Tidig morgon och Lennart
far på bussresa till 
Norge för att se på
Klemet spelen



Hedda och jag blir  hemma
jag fixar inte en dag 
med i och ur buss
sitta på knasig bänk
och inte få mat på "rätt" tid


den lilla ljusa ekorren


den ljusa med mörk svans


den lite mörkare  


ute regnar det inte mycket men hela tiden
så Hedda och jag myser inne
 

jag eldade i spisen och det blev vist
lite varmt...
men skönt



som sagt de regnar


jag kan tycka att med den knicksen
på svansen borde hon få ont


eller i alla fall ligga obekvämt


de här var bättre
tycker i alla fall matte


lite lunch


ja jag säger det igen 
det regnar


hittade lite rester i kylskåpet
jag fixar till en paj
som Lennart kan äta när han kommer hem i natt


själv åt jag lite äggröra med 
svartpeppar o parmesan 


även Hedda gillar äggröra



lyssnat på ljudbok hela dagen
jag gillar den här 
som är bok nr 2
om Katthotellet på västkusten


Lennart kom hem mitt i natten
och han är bra go min gubbe
vet att jag älskar brunost
så de hade han köpt på 
marknaden och en korv till sej själv
jag smakar nog den oxå





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Otroligt att dessa djur kan rulla ihop sig till bollar och sova gott😍🤗