mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 9 augusti 2022

en sväng till Naboland


det var så fint väder så vi tog en sväng till
grannlandet


                                                  PØLSESNADDER 119,- 

                                                         Pølse med salat og pommes frites.

                                                                      på café Hatten

                                                                  detta är en liten portion



det var så gott
solen sken och vi med den



titta här dom har doftbock till toa


fikat tog vi just vid 
avfarten till Varntresk 




borde vara jaktguden



figurerna är på detta stenbord med bänkar


en fiffig grej i Norge
 

borden är konstruerade så
att även om jag sitter i rullstol
ska jag kunna sitta och fika
sånt gillas


efter Varntreskvägen
fanns detta "spejartorn"


bild o namn på vad man ser
Lennart fick klättra upp 
jag avstod 😉


hemma i Tärnaby blev det
en glass på macken
och lite medhavt kaffe


en mycket märklig björk
som står vid fikastället på macken
EN björk med SJU stammar


jag SÅG stenknäcken
men den är snabb som blixten
så inte tusan fastnade den på bild
 den är strax utanför till höger 
SUCK


middag, låda från frysen
korv stroganoff och bandpasta
blandade grönsaker, ost o jordnötter
dom senare bara för att få till lite knaper
 


det var fortfarande vackert väder
så det blev lite häng på altanen


våra blommor som vi köpte för 
halva priset ...
inget fel på dom inte


Hedda på "lösdrift" med kopplet efter sej
spanande mot fågelbordet


här försvann hon in bakom
Renfanan 


så tog vi oss en svamppromenad på tomten


björksopp o sandsopp


nu blir det torkning


fjädermygg som svärmar
HELT OFARLIGA
men många


har just köpt den här åkpåsen
i vadmal med skindetaljer
till
lilla barnet som kommer i november



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Skön dag i solen"gillas👍"