mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 28 augusti 2022

Redo för vinterns snö


ibland går det bra att sitta på fåglstugan tillsammans
en oftast jagar dom bort varandra
i faslig fart


så då var de löst 
och inskickat


höst de syns och det har dessutom
regnat i natt igen..5 mm
vi har varit här i 54 dagar
och av dom har det regnat 25 dagar


chips för 10:-
smak: för mycket ost
konsistens: mycket bra


Redo för vinter


så var det dax för lite sping


jag planterar man här 
inne hos Anders
medans Lennart tar kameran och far ut
bland springare o hejare


dom små är ju bara för söta


alla får pris
  




och här kommer 1:an i långa loppet
Tor Larsson


dags för lunch
jag fick en barnportion
helt lagom för mej


Lennart fick dock en vuxenportion


stopp jag ser TRE älgar 


när vi backar tillbaka
då stod det i alla fall 
EN älg kvar 


var en sväng förbi Laisholms loppis
och fyndade en plåtlåda 30:-
och en luftfuktare 20:-


när grannen kommer med en kasse
svamp.....
de tackar vi för


det fattas en flaska på bilden
men den kom med i maten
nämligen Chili sås 


blev gott 
tror man kan göra det med falukorv oxå
och byta ananas mot banan




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Kasslern ser supergod ut.Vi lämnade Nora och har åkt hem i regn men det slutade i Södertälje.Nu börjar det här också men skyndar mig ut så hunden får röra sig lite.Absolut höstkänsla nu men jag gillar det👍🤗