mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 25 augusti 2022

En solig dag...länge sen sist


Dimma och solen jobbar på


det ser ut att kunna bli en fin dag
bara dimman lättar


en liten rackare 
men många är dom
på renfanan


ja du ser ingen jätte 
Björkgnidmal heter den vist


ett pizzakitt ska förvandlas till bullar


lite kladdigt
de är bara tomatsåsen o ost
toppat med oregano 


stilstudie på Hedda
medan bullarna gräddar




älskar dessa fartränder i pannan


så där ja nu har vi 
utflyktsbullar


kökstjänsten fortsätter
pannbiff med lök


persiljejärpar


Dax att ropa in Lennart och Hedda som är ute
för nu är det lunch


på eftermiddagen blev det 
altanhäng
och det blev för varmt i solen
så parasollet kom upp
och Hedda fick ligga på bordet i skuggan


ja men hur många lakan behöver man?
inte så här många i alla fall
det får bli till 
hjälpbutiken på Munkgatan 5
när vi kommer ham



nu blir det lite elda o grilla vid sjön


Hedda åker snålskjuts på skottkärran



och när jag kommer ner vill hon sitta 
min korg som jag har virkningen i


hembakt (i grannbyn) tunnbröd
god lite ost med lite smak
en tjock grillad korv
gurka
senap
ketchup
Kan de bli bättre




Byns badnymf
Gårdshunden Runa


Hedda är dock inte lika våghalsig


de är med bada får hundar göra
jag kan stäcka mej till att dricka av vattnet


efter en dag ute i solan
var det skönt att krypa till kojs

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Blir glad att ni fick en soldag👍Hedda bor verkligen i kattparadiset😻