mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 14 augusti 2022

Härlig är jorden och Barnatro


en devis jag har på köksväggen
(gillar dock inte champagne)
kaviar på mackan kan jag ju ta
*fniss fniss*
för kaviarmacka till gröt är ju gott


ser ut att bli en fin dag
molnen ligger dock 
väldigt lågt än så länge


så var det dax för en heldag med 
församlingen


Uppe vid Kanahobben hade någon
kommunen säkert, fixat en så fin 
grillplats Den tog vi i besittning


Jon fixar eld o kaffe



18 glada personer satt i solen och myste


jo de är sommar
mössa, vantar och tjocktröjan under jackan
då var det riktigt skönt







lite dragspel till Härlig är jorden











så fortsatte festen vid 
församlingshemmet
där det serverades kolbullar



Jon har många förmågor
kantor och "kock"


jag vågade dock inte ta någon
det är ju bara mjöl o vatten
o FLÄSK
har en känsla av att min mage skulle
slagit bakut 

nu kom det fler som ville äta lunch
gratis är gott


kl 14 var det dax för frälsningsarmén
lite sång o spel
som sej bör


och lotterier förståss


och jo då vi vann




Präst Helena var en hejare på tamburin
klicka för att se 


tack och lov för lådor i frysen
en "skansen" blev det när vi kom hem






lite bubbel o popcorn till kvällen
(vitt vin och päronsoda)


blir nog bra det här 
en barnfilt av restgarn


vilken dag det varit
ingenting att klaga på

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vilken härlig dag👌🤩👍