mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 5 augusti 2022

Fredag tjoho (men det är torsdag)


kan hoppas på en fin dag
ser ju lovande ut


Lennart är ner till stranden
och tar rätt på sly



Hedda jagar ekorrar


när vi sitter och fikar eller bara sitter
får hon gå "lös"
hon har sele och koppel på sej
som hon får "släpa" på
som ett drivankare


Ninna har plockat svamp till oss idag igen
❤❤❤❤❤❤❤


själv hittade jag två björksoppar
när jag var ute med Hedda på promenad
soppen torkar jag


Kålpudding till lunch


och så vår sedvanliga vila



var inte planerat med något besök i byn 
idag...MEN apoteket har inte öppet i morgon
så det fick bli en sväng idag
Alvedon (panodil) Magnesium och
B12 


och så pling i luren
jag har ju fått en bok igen 
så det blev en sväng till
bibblan oxå 
dom har bara öppet 
måndag 15-19
och torsdag 11.30-15.30


så nu har jag och läsa
en "tegelsten"


men oj vilken skur det kom
 vi tog oss in på fiket


fick veta att dom ska stänga 
den sista augusti
Monica flyttar hem till Lund
där hon fått jobb
och Janne bor kvar och kör lastbil
så kan det gå 
SYND tycker vi



rensa svampen som Jocke kom med
den som Ninna plockat


en nyfiken liten dam


stekte med lite lök o persilja


vädret är fint så vi tar oss 
mot stranden



framme


Lennart har fixat elden





inte så illa får jag säga


GOTT 





när solen gick bakom ett
tjockt moln
blev det lite kyligt så jag gick in


och molnet var fullt med vatten
fniss fniss
jag paketerade de som var kvar av 
svamprörkan


jag virkar vidare på Glorias kofta
och Lennart chattar med Gloria i Uganda
vi försöker få henna att fatta
att hon måste jobba och få in pengar 
och SEN öppna sin dröm
ett litet by apotek



en dag full med händelser
och god mat
nu säger vi 
GOD NATT 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Finaste Heddakatten 😻