mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 2 augusti 2022

sorgen och glädjen dom vandra tillsammans



1 augusti Pär har namnsdag
min bästa Pärzon 
stort GRATTIS 


nu hade "rulltårtan" svalnat och jag 
kunde lägga den i frysen
blir bra en annan dag


GRÅ talgoxe
jag förmodar att det är en årsunge


men vist det FINNS grå talgoxar
i andra delar av världen
men de tvivlar jag starkt på 
att jag skulle ha här


hade en skvätt stuvad vitkål kvar
och en bit kassler
Bra lunch


hade ju beställt gurka 
och den hade kommit
så hon drog fram vagnen jag fick ta 
vad jag ville ha och sen
ställde hon undan gurkorna igen 
ja inte vet jag hur hon tänkte
men så gjorde hon


så kom då äntligen
boken jag reserverat på bibblan
så det blev en sväng dit oxå
när vi  i alla fall var i byn


tog en fika på macken
då klockan var så mycket att 
Bagaren hade stängt
mycket folk o lång kö
Träffade både Åke och 
 Lars där
Lars var stressad
inte ofta man ser den karlen stressad
men så var det


Lennart frestade med en 
jordgubbsbakelse


och jag åt lite glass
ja jag åt inte upp allt detta 
nej tok


snabbsaltad västeråsgurka
kräver svarta vinbärsblad
tur grannen har
(och han är inte hemma 😉)


"fiskpinnar" o potatismos
INTE DÅ


spenatpinnar
helt ätbara dock lite mesiga i smaken


1,5 liter vatten
en rågad dl salt
gurka
krondill
svarta vinbärsblad
och i morgon får vi smaka


sorgen och glädjen 
dom vandra tillsammans
som psalmisten skriver

Ofelias lilla gula ungen klarade sej inte
Men Lolita på bilden
hon hade en unge i magen
en jättestor tydligen
så hon förlöstes med kejsarsnitt i går
Ofelia är Heddas dotter
Lolita är Ofelias dotter


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Djurvärldens lagar,bara dom starka överlever,trist men kanske rätt.I djurens värld får man inte vara lite eljest,tur att man inte är djur��Knapra på gurkan,det finns alltid smakupplevelser ����