mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 8 augusti 2022

i dag gjorde jag en "mormor"


dagen började en liten tur 
Det blev ingen gudstjänst
då den hölls på Gamla Kyrknäset
med låga bänkar utan ryggstöd
och brant backe ner till kyrkan
mitt knä och min rygg
pallar inte sånt


så vi åkte till Slussfors Broar
jag satt kvar i bilen
lyssnade på ljudbok
stickade och hade kaffe i muggen

(tänk så många gånger Mamma satt i bilen
eller på någon bänk eller fikaställe
och stickade o drack kaffe när vi andra gjorde nått
detta är att göra en mormor)


Lennart tog en sväng med kameran
här ser man broarna
den nya raka
den gamla sneda


Lennart fångade en fiskgjuse


en korp


och ett hjorton


när han kom tillbaka blev det 
gofika


undrar vem som är äldst på kortet
jag eller säcken
ja de är helt klart jag
kånken började tillverkas 1978
och den här bör vara från tidigt 80 tal
men de är då inget fel på den


här har jag aldrig varit förr // Hedda


kålpudding sås o potatis
nygjord lingonsylt för dagen


hade en bit renhjärta 
som jag MÅSTE göra något av
fick bli två pajer


Lennart jagar STENKNÄCKEN
men det vill sej inte


Hedda ska få bli lite borstad
hon har två smutsfläckar på ryggen
någon människa har tydligen
klappat med flottig hand/finger
Nu är det borta och Hedda luktar så gott
av K9


någon ska få post

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Att göra en mormor verkade trevligt👍

Mådde sa...

Jag är med på ett litet hörn i alla fall