mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 17 augusti 2022

Nyponmarmelad


släktens minstingar som snart ska
få ett syskon


dagens lunch uppstekt
köttfärsrulle potatis o "gröna träd"


köttfärsrullen är fylld med taggsvamp



jag låg och lyssnade på min ljudbok
Marianne Cedervalls senaste
Fri från skulden
andra boken om prästen Samuel


då knackade det på dörren
och Jocke T kom med en kasse svamp
den tog vi rätt på när jag vilat klart


blev en del 
men ack så blöta dom var


mina HELT SMAKLÖSA mandelkubbar
får ett lyft med nyponmarmelad

(lite läskigt 
jag tror nämligen att
i boken jag lyssnar på är det just
nyponmarmeladen 
som tar död på folk)


Lapskojs till middag
på corned beef 


det är ju tisdag = 
meditation i kyrkan på kvällen
MEN oj vilket regnväder det blev när
vi skulle åka
här ser man ju inte macken


Men i kyrkan var det tort och varmt
MÅNGA besökare runt 20 skulle jag tro
trotts regnet
Jon spelade så vackert
och läste så vackra texter
Det är så skönt och vackert med 
dessa tisdagar


uppehåll men det ser mörkt ut
bortåt "hemma"


kyrkkaffe på macken


men när vi skulle gå ut hade
regnet kommit tillbaka


tog mej till bilen
och rejält blöt


och det tilltog i styrka efter vägen
men när vi kom till Yttervik
var de ingen större fara

 

Inga kommentarer: