mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 6 augusti 2022

ja men nu är det fredag


fattar inte mitt ljumna vatten
är tydligen bättre än
Heddas eget lite kallare
tur hon inte fastnar i muggen
i alla fall
just så hon får ner huvudet


ni vet känslan
SOLEN lyser och du har lite kvar att fixa
inne Så är du och kaffet klart
och går ut 
Då kommer MOLNEN


dagens ekorrjakt 


Du skulle höra ekorren 
hur han låter 
och hur han knycker på svansen


Lennart bjöd på lunch


inte riktigt men nästan
jag har inte kaffe med till sängen
och jag läser inte tidningen 
men lyssnar på en bok
Argbiggornas antikvariat
den tog slut 
så nu får jag leta en ny


nu ska de bakas


ibland kallas det fusk
gjorde en äppelkaka av den



och Lennart bakade kakor


undrar om det oxå kallas fusk?


så var Glorias kofta klar
jag blev nöjd


hoppas nu hon blir det oxå


Men det blev mycket garn över


kan ju skicka tillbaka och byta till nått annat
men jag tro jag gör babyfilt av det i stället


lite spice kyckling o pommes


älskar den här påsen
eller mer innehållet


så var det dax att avsmaka kakan
FÖR SÖT för min smak
men Lennart tyckte den var 
GODKÄND


så har jag tagit fram
min jumperstickning igen då


liten stilstudie på Hedda sovandes


hon får precis rum i sitt lilla kattbo


men kan ju undra om hon ligger skönt


så kan vi säga god natt från Yttervik

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Fantastisk fin kofta,Gloria kommer att bli jättefin👍Man får fuska❤️