mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 26 augusti 2022

liten svamptur


Lite pälsvård i solen



välbehövligt


full koll 
du ser den inte 
men på taket sitter en liten 
talgoxe


korvgryta till lunch


efter vilan blev det lite fika på altanen


 våran Douglasspirea
 

MÅSTE röra på mej
även om det tar emot
så de fick bli en liten promenad



dock inte uppför den trappan
men fin är den





1 km nu vänder vi ...
det är inte en lätt 
när man har rullator
det är mycket rötter som göra
att de blir tvärstopp



alla Lingon är inte lingon


hittade lite svamp


ja  alla svampar fick inte följa med hem
den här har rent av möglat...


många stopp och lite snack med en granne
men nu är vi hemma


torsdag ja vist


Hallonsylt är ju bara så gott


så var det dax för svamparna


skiva tunt och torka
soppen blir som bäst torkad


har jag sagt att jag lyssnar
på den här boken
om inte så talar jag om det nu


och den här läser jag för tillfället

jo ja har två på G
en lyssna och en läsa



 

Inga kommentarer: