mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 12 augusti 2022

När man bara MÅSTE prova..







dagen började med en tur till
Återvinningen med farligt avfall


lunch på by
Tärnaby Sporthotell 
MEN nu hade dom dragit in 
rabatten för SPF Snöflingans
medlemmar
ja ja vi fick i dag men sen var det stopp

fläskytterfilegryta med svampsås


lämnade två böcker på bibblan
och lånade en ny
och en liten pratstund med
Anna bibliotekarien i byn


lämnade även in gamla mediciner
på apoteket


även "konsum" fick ett besök
måste ju köpa mjöl nu när 
bageriet stänger


så hämtade vi åkpåsen
den är så vacker


Hedda MÅSTE ju inspektera
och göra ett utlåtande
jo den är godkänd
gick att sova i också


jag  hittar en kokbok från
80 talet i bokhyllan
och måste prova
ett recept





helt OK men jag kommer nog inte att göra det igen


Lennart hittade en fin kopp i garaget ⁉
perfekt nu när jag bara dricker lite kaffe
så söt kopp


våran havande ekorre

 

Inga kommentarer: