mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 4 augusti 2022

en FUKTIG dag


Lennart började dagen med en tur
till återvinningen 


tänk att EN korv blir så mycket när man skär den


stekt ris med ägg, korv o grönsaker till lunch


Lennart har tvättat bilen invändigt


undrar hur långt men kom på en liter bensin
dom olika åren...beror ju naturligtvis på 
vilken bil man hade
men så är det ju även med lönesiffran
beror ju på vad du jobbade med


tänk att nått så simpelt kan vara så gott


har varit en riktig innedag
småregn dock bara 2 mm på hela dagen
men det har liksom varit 
blöt luft



i dag såg jag stenknäcken
har inte gjort det sen 2013
då de här kortet togs
då var det första gången den
sets väster om Storuman

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Augusti är en knepig med mycket fuktig luft.Här har det varit varmt men jag tror att jag fick fel på termostaten i hettan i Tyskland,tål ingen värme alls🥵23 grader i skuggan klockan 06,idag blir det varmt men som tur är blåser det lite.Hoppas att värmen stannar kvar i kroppen över vintern men så funkar det tyvärr inte.Ha en fin torsdag🤗