mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 2 december 2022

8 nystan garn


1 dec det är bara tre veckor kvar på Marias graviditet
och nu ska dom ut på långresa gåendes 
möjligen resandes på en åsna
Hon måste varit i MODIG och STARK flicka
för hon var nog runt 15 år bara
Gud utsåg en TJEJ till mor åt han barn
Gud viste att flickor är modiga
Gud viste att flickor kan
Gud VISTE


1 dec betyder att kalendern börjar på TV
och Radio
kollade första på TV 
blir nog spännande
men inget för små barn
samma på radion


här kan man se att jag behöver 
8 nystan garn


i dag såg vi solen




Där är den MEN 
den når inte ner till byn


förra året 
MASSOR AV SNÖ OCH KALLT
-25°


torsdag



lyxar med hjortron


frågar Hedda om hon vill gå ut
hon kniper med ögonen och 
gömmer sej under filten


kl är 15 och mörkret lägger sej över 
återvinningen
Nu blir det Bibblan Konsum Apoteket


 på bibblan hade mina två böcker kommit
hinner nog inte läsa ut dom när jag är här
får låna om dom hemma


var in till Irene och fick ett nystan 
lurvigt garn ska bli en katt så småningom
och hon fick julkulorna jag virkade i går 
som tack


kött o korvgryta
kokt potatis (jättestora)
rödbetssallad 
(där det är STORA strimlor inte små fyrkanter av rödbeta)
och veckosallad


nu är det en hjärtekatt på G
den ska heta nått på H

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Nu är det verkligen mörkt en tid även härnere.Älskar rödbetssallad,hemgjord ska den vara👍

Evy sa...

Hej var har du hittat den trevliga väderbilden Hälsningar Evy