mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 10 december 2022

❄ en dagstur med SPF ❄


kl 7.15 kom Erling och hämtade oss
med taxi...åkte sen och hämtade
Axel-Olov


kl 8 bytte vi till Slussfors stora buss
och styrde mot Norge


det var en så fin MÅNE
syntes så fint
men på bild blev det intet


så anlände vi till   Mosjøen








det var lite kyligt så vi drog oss in
på Cafe Umami


killen i kassan sa att de var -11°
och fuktigt i luften då blir det ju JÄTTEKALLT
Men en värmande soppa satt fint
kokosmjölk, tomat, chili, ingefära 
och kikärtor Lennart tog kyckling
som tillval
145:- + 35:- för kycklingen



var in på Husflid
och skulle köpa bomullsgarn
MEN NEJ
det blev intet


utan vi gick in på gallerian och satte oss
jag var så TRÖTT orkade inte tänka


tankade med lite kaffe och en
bakelse 
god men konstig


så var vi nästan hemma 
Erling har styrt oss säkert och nu 
släpper han oss nästan vi porten
åker runt byn och folk får gå av vid 
postlådan Tur är det för många har 
många påsar att bära


MEN så kommer han till Storsand o Yttervik
 där kunde han inte köra med bussen
(hade ju taxi i morse❄❄❆❆❆🏂❅❄❆) 
Utan vi blev avsläppta uppe vid stora vägen
Lennart och jag tog varan i handen
och vinglade våra 800 m 
i beckmörker och snö
men hem kom vi
även om det var besvärligt
och kl hade hunnit bli 20


tur vi inte hade handlat så mycket 
så det gick bra att bära
Lennart fick sej ett par skor
SOM HAN LETAT


jag blev helt slut Lennart fixade till lite mat
sen blev det duschen och sängen

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

En fin men lite jobbig dag💪🏾Fina bilder👍