mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 13 december 2022

så kom kylan


när det är knepigt styr jag med tungan
hur gör du?
Förresten ser du Hedda


att ligga här och ha span är inte så dumt
och det värmer gott från elementet


upptäckte prislappen
måste varit från förra århundradet
Flytta decimalen ett steg till höger
för dagens pris


nu äter vi bara lådor från frysen
en god pastasås förstärkt med STORA vita bönor


Mitt på dagen i våran by
klart väder och solen finns där


men den når  liksom inte ner till oss


Månen däremot den når oss
både dag och natt
i dag kom kylan -23°


och Hedda behåller platsen 


hittade korvar i frysen
och Lennart fixade lite mos på
potatis o morot 


så var då Nisse klar
han ska få ett hjärta oxå
men först tror jag han
ska får agera
Sagokatt på bibblan

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Idag vill jag vara katt och ligga varmt.Vi har visserligen bara -8 men en hård vind som blåste genom märg och ben,hunden sprang runt och ville bara hem,jag med🤗