mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 23 december 2022

vilken dag ❤


dagen började hos optikern
vi tog bussen ner på stan
så  himla smidigt
Ögonen var rätt OK
dock lite förhöjt tryck i vänster öga 
och i höger öga var det efterstarr
så det blev remiss till ögondoktorn


och så bussen hem och bilen ut till 
Västerås Officersmäss





här ute stod allt de kalla


och tycker du att det ser ut att vara lite folk
så kom vi 30 minuter sent så alla satt
och åt när vi kom
och dom vill ju inte vara med på bild
så det var perfekt






Lennarts tallrik


min tallrik








TACK Björn och hela gänget 
som fixat och ordnat
och skänkt detta 
helt gratis om man så ville
vi betalade dock en slant 
till Ukraina



så  himla mysigt och trevligt
julmusten flödade
 några hade dock grundat med 
betydligt starkare saker
Stämningen var hög
och alla nöjda och glada


Tomtebo på gården




en än gång TACK 
ni är guld värda 
finns inte ord liksom
Gud välsigne er


Lennart köpte ju gran i går ..den till höger i bild
den stod ute i farstun men vi tog in den
fall att städerskan skulle komma
den BARRADE så in i norden
att vi åkte ut till plantagen och 
FICK EN NY den till vänster i bild


vi har inte ens tagit av "strumpan" på granen
den har bara stått här ❗❗❗



fick en lite lyxigare variant 


tänkte att den skulle stå här 
MEN den var för vid
så byter vi plats med Heddas klätterträd
den får nu stå och acklimatisera sej
så klär vi den i morgon


Pärzon kom förbi med en julklapp
från honom o Ullis
en låda med fint kött o korv
så gulligt av dom 
jag blir så glad
en sådan julklapp är ju ALDIG fel
Tack älskade unge
(ja jo ja vet han är 52)


så var våran lilla skinka klar
och avsmakad
riktigt GOD


jag virkar på
ett syskondjur klart
oklart dock vad de är för djur


Hedda har redan somnat i mitt knä
eller mera på min arm



 

3 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

En riktig fullrulledag men oj så mycket mat.Jag var och skickade lite varma kläder och dyligt till Ukraina idag,gratis att skicka med Postnord👍Vilken otroligt vacker gran ni fick👍Mat i julklapp låter helt underbart 👍

Anonym sa...

God jul o gott nytt år.

Anonym sa...

Vi fick lov att frosta av frysen och städa lådorna för att få rum med den nya maten ...perfekt att få ordning igen