mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 7 december 2022

varför äter jag inte korvmacka oftare ❓


ja ibland så känns det så


fixat ett vykort till Emil 
som fyller år snart


fläsk ytterfilé sen i söndags och lite uppstekt potatis
en köttbulle fanns det oxå 


dagens sedvanliga vila


så där ja nu är dom klara båda två
ska bara till namnlappar


en korvmacka innan det är dax för 
kulturkvällen
(varför äter jag inte korvmacka oftare
så himla gott)


när vi åkte in till T-by
var de snörök så in i bängen
men vi kom fram helskinnade


lite strul innan filmen kom igång


en trevlig film om 
Edith o Åke från Vilhelmina


så blev det kaffe och surr


MYCKET surr o gott prat


så har tjejerna fått sina namn
och kan läggas i lådan
virkar nog någon till
innan jag sänder iväg dom
till Drottning Viktorias barnsjukhus
och hjärtavdelningen där

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Älskar hjärtekatterna❤️