mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 8 december 2022

Mera GARN


morgon i byn
- 14°


Lennart tar fram moppen 
en sväng


jag fixar en ny leksak till Hedda


jag kastar och hon hämtar


kl 13 var det dax för B12 på sjukstugan
nu kom det in en ambulans med en patient
så jag fick vänta lite 
men det gick bra i alla fall


MEN de var på det berömda håret
att vi han med lunchen på 
sporthotellet... hon höll precis på att
blocka undan MEN när hon
såg oss på parkeringen
hejdade hon sej lite 
Kycklingwok 
var det och gott var de oxå


for förbi vid Maj-Britt och hämtade
ett garnnystan som hon i sin tur hade
hämtat på pastors
En snäll körmedlem hade lämnat in 
det till mej 
ska bli till Katten Nisse
i sagan Historien om någon


Tony o Maia kom in en sväng på en fika


fylld paprika till kvällen


och de här är Siri
(tror jag)

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Ännu en fin dag👍