mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 19 december 2022

jag/vi lyckades


4 Advent
och vår adventsstake är kvar i stugan
MEN 4 ljus har vi



nu ska vi se hur långt orken räcker
jag vill så gärna baka lite bullar



här har vi receptet
på supergoda bullar 
ja ja vi får se hur det går
jag är inte så hemma på 
torrjäst och de var de vi hade hemma


vila mellan momenten helt klart


fin deg blev det passar bra i min 
degbunke


och bullarna blev oxå bra 
inget att skämmas för där inte


och vad är nu detta
JO smeten till mandelkakor
400 g mandelmassa och 2 äggvitor
jo de är allt klicka ut på plåten
och grädda i 175° tills dom fått lite färg


även bagare behöver äta


kan säga att även om jag vilade mellan varje
moment i bakningen 
tog den ut sin rätt
så nu blev det en rejäl vila


perfekt när jag vaknade

 nu var ju allt klart
eller inte riktigt 
mandelkakorna ska få lite choklad på sej
bestämde vi Men vi tog utan till 
eftermiddagskaffet


fick så fina tulpaner av Lennart i dag


så var det mat igen då


pytt på kyckling o gris


så där nu har dom fått lite choklad på sej
Choklad med apelsinsmak


när man inte kollar mönster 
blir det inte rätt
eller det blev ju som det blev
men inte som på mönstret
nu gör jag enligt mönstret
TRODDE jag
fniss fniss
ja nu gör jag så här och nästa 
julkula SKA jag göra enligt mönstret



Våran finaste Hedda




1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hade inte tänkt baka något mer men så kom du med dina mandelkakor(thebröd) och jag älskar dom.Som tur är så har Ica extrapris på mandelmassa så det blir ett gäng idag😀