mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 12 december 2022

den bästa fyller 77


i dag fyller den här lilla killen 77 år



så såg han ut då jag träffade honom 
1961


hemma hos Lennart på Skjutbanegatan
i pojkrummet


och så blev vi man och hustru
20 maj 1967
på fotot
Morfar Elis o Farfar Elof
så Farmor Astrid, jag o Lennart och så mormor Lina


tror det är sommaren 70 
det är i alla fall i Jokksjaure på playan där


en lucia i Böseberg på 90 talet


11-11-11
kl 11


här fyller Lennart 70 år
det firar vi på Intiman

familjen blir större och större
och nu har det kommit några  till 
Bettan, Thyra, Emil, Jack
Zelda o Ozzy 


och så gick det som det gick
åren går och det bara följer med 
Min livskamrat och stöttepelare i allt
fyller 77 i dag 
ser fram med många år till 


3:de advent i kyrkan




Larsa pratade om ett besök
han och familjen gjort i öknen
Ibland är det inte lätt att förstå
sej på predikan


lättare att fatta kaffe o kaka





tänder ljus för Helena o Lennart


mot Hemavan 


en bild från nätet då jag missade att fota
Anders Bistro i centrumbacken


även denna bild är från nätet


Födelsedags lunchen


jag tog en "liten" portion fisksoppa


och så kom Anders och snackade lite


trevlig prick den där krögaren


vi övervägde inte ens att sitta ute i dag


den lilla blå pricka till vänster i bild
är vi på väg hem från konsum


kvällens vickning


det går frammåt
bakben o svans
och ansikte blir ett fall för morgondagen



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Förstår att du föll för den snyggingen 🥰