mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 18 december 2022

det bor en VINNARE i vår familj 😺


Husse o Matte har lagt en filt
på mitt klätterträd
ja ja de går ju att 
ligga där ändå
Blev ju rätt skönt
men sej inte de så dom hör


jag ska försöka mej på att baka lite
jag VILL ju
ett moment i taget och vila mellan
så ska de nog gå bra




där fick Lennart rycka in
och jag placerar mej i fåtöljen


goda blev dom


så till nästa projekt



jag hade dock  inte fläskfilé utan
benfri kotlettrad som var billigare
detta kommer jag att göra nästa jul igen
det blev gott
gjorde sås till 
stod inte i receptet men 
sås är ett måste 😉


Hedda var borta 
låg inte på någon av sina vanliga platser
hittade henne i "skrotummet"
som nu innehåller allt från två balkonger
+ allt annat skrot
där mellan stolsdynorna låg hon


så var nästa hjärtekatt klar
Lennart heter han efter en vän
som kämpar mot sjukdom 
och ligger på Umeå lasarett  


nästa projekt
julkulor ska det bli


Hedda är med i en tävling
och matte trodde i sin enfald
att hon vunnit 
då hon står som NR1
men så är det nog inte
alls .... nu får vi se
var på listan Hedda hamnar

    MEN HOS OSS
ÄR HON EN VINNARE
 HON ÄR NR 1 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Fina fina Hedda❤️Kakorna såg supergoda ut👍