mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 26 december 2022

Nu har kärleken landat ❗❤


När juldagsmorgon glimmar 
jag vill till stallet gå


Där Gud i nattens timmaRen vilar upp på strå


det är en skruv lös....
och dom hjälps åt att fixa det 


Lennart ringde till Janne
och sa att nu sätter vi på kaffe
Då sa Janne
Jag står utanför dörren...

så kan det vara med telepati 
eller slumpen 
eller kaffesugna grannar


Jag fick julklapp av Janne


en fasligt vass kniv


vi fick inviga den till lunch


Jansson o ägg är perfekt lunch
fick dock bara i mej 
½ ägg och halva skålen med jansson


Lennart förstärkte det hela med
både skinka och snaps 


Vila är ett måste
eller i alla fall väldigt skönt


fika när man vaknar är oxå ett måste
eller i alla fall gott 


önskar med en dylik tingest
vore nått att susa fram på
MEN jag tror det är svårt 
att hålla balansen på
en segway för mej


så jag tar Carl-Oskar och går till 
affären Där det var vakter idag
hade varit någon insident
men nu var det lugnt
och jag kunde handla mitt 
kaffe och min julkorv


halt och kallt var det 
men vackert


julkorv o mos blev det
så gott 
synd att jag blir mätt så fort
skulle vilja äta mer
för de är ju så gott


Karl-Bertil i går 
och Karl-Bertil i dag
originalet är bäst de kan man 
inte komma från

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vi blir mätta i magen fort men hjärnan vill ha mer😘