mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 14 januari 2023

blev inget fika ... eller jo de blev det


kl 7.30 borras det på våran balkong
det är fästen för den nya större balkongen


Lennart fick naglarna klippta


ja även håret fick sej en sväng 


funderar på detta med 
kattsäkta balkongen


har fått tag i en kille som har 
säkrat just en sån typ av inglasning
som vi har
får se var och hur de "landar"


lunch
½ lunchkorv
2 små kokta potatisar
lite purjolök
pyttelite moussaka
en skvätt grädde
och lite riven ost på toppen 


nu är alla skvättar i kylen borta
och vi är mätta
och maten var god
trotts den konstiga kombinationen 


skidskytte på TV


det var inställt 
så vi åkte och handlade plastpåsar i stället
tänkte ta en ficka på Brynolf men där var det FULLT
åkte till Anundshög där stängde dom om 5 min
och höll på att skura golvet
så det blev kaffe hemma i fåtöljen
med en Ballerina


VARFÖR äter vi inte leverbiff oftare
kan man ju fråga sej





köpte den här matlådan på rusta i dag
försöker få bort gamla plast


PÅ SPÅRET


 och
CARINA BERGFELT

kvällen bar bra

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Älskar lever❤️Bara jag som äter sedan mannen dog men jag gör det ibland och nu blev jag jättesugen🍽️Är iofs fortfarande mätt efter gårdagens bravader men oj så gott med lever👍