mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 27 januari 2023

VR glasögon VILKEN GREJ


Men nu kom det en jobbargubbe igen
och borrade och skruvade


Hedda kollar så allt är med 
inför min sagostund
Boken är där
och garnnystanet



var lite tidiga så vi hinner med en fika
först och så får det bli påtår när sagan är slut


nu ska vi följa tråden 
få se var vi hanar



i dag kom ingen förskola
men väl två killar med sin dagmamma








riktigt bekymmersamt
någon har varit här och en 
guldfisk ligger på bordet
Grabbarna fick hjälpa lilla 
guldfisken ner i akvariet igen

Vi löste problemet med tråden och allt som
var stökigt i boken
det blev lite väl spännande där på mitten
så vi fick ta en kisspaus
och på slutet hittade
vi Nisse kisse i vasen i skåpet 
på vinden 


Blev så glad för berömmet
tack snälla "bibblan"


och tack för den fina blomman


en skvätt köttfärssås två korvskivor
en trött paprika lite purjolök o ärtor
på spisen kokar lite makaroner


blanda och in i ugnen


toppa med röd kebabsås
och en veckosallad till
OJ så mätt jag blev
och så gott de blev


Lennart hade tandläkartid


jag gick tillbaka till hjärtpunkten
Håkan hade bokprat med kaffe


jag fastnade för en av böckerna i dag
handlar om en författare som fått skrivkramp


författarbesök var det oxå
Anna-Maria Landgren 
läste och berättade lite om sina bäcker


och så fick jag besöka Anne Franks gömställe
med hjälp av VR glasögon

helt magiskt 
galet 
konstigt 
otroligt


hade helt glömt att vi lämnat in en tipsrad
om julen...vi hade alla rätt


har ledsna sparrisar i grönsakslådn
och broccoli i frysen prefekt till dagens soppa
 jag smaksatte med lime
för jag tyckte den behövde lite mer sting


vilken himmel


jag vet ju vem som fixat det hela
Farfar Långöra
bara så ni vet 



1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vilken mysig dag👍Fick också en blomma,en jättevacker stor azalea,vi får se hur länge den överlever,brukar inte lyckas med dom✊️✊️✊️🍀